Drie gouden tips voor het optimaliseren van je Amazon webstore

Drie gouden tips voor het optimaliseren van je Amazon webstore

De wereld van online verkopen is een ware jungle en er zijn zoveel kleine verkopers dat het bijna onmogelijk is om het zelf succesvol te krijgen. Daarom zijn er bedrijven zoals de eTAIL agency die veel ervaring hebben met het optimaliseren en succesvol maken van kleine Amazon shop accounts en alle bijbehorende marketing. Hier delen zij enkele case studies die je op weg helpen met het slagen in de online verkoopwereld.

Het succesvol maken van je private sale bedrijfje

Case: Een bedrijfje dat zich specialiseert in de distributie van hushoudelijke goederen (lakens, handdoeken, enz.). De meerderheid van hun klanten zijn B2B, en willen zich verder uitbreiden naar de B2C markt. Om meer aandacht te trekken en meer websitebezoekers te krijgen dachten zijn aan persoonlijk verkopen, zou dit de juiste oplossing zijn? Hoe kan dit business model succesvol uitgevoerd worden – hebben ze een grote aantal producten nodig?

De visie van een eTAIL Private Sale Expert:

De huishoud categorie is een categorie dat volgens het persoonlijk verkoop model werkt. In het geval dat een merk weinig bekendheid heeft, kan private sales een interessante benadering zijn en de webstore veel producten te verkopen in ‘’no time at all’’. Het bedrijf zal haar producten veel kunnen tonen aan mensen die vaak op Amazon shoppen. Het is ook mogelijk om de producten in te delen in de thuis of thuisdecoratie sectie of thema’s en verkopen op basis waar de klant behoefte aan heeft te verkopen

De strategie om de fysieke inventaris te verlagen afhankelijk van wat je van plan bent

Een andere Amazon verkoper heeft een breed scala aan producten in de aanbieding. Maar is de inventaris verkleinen, in het bijzonder hoesjes voor mobiele telefoons, gadgets voor inde auto, opladers, bluetooth-headsets. Wat is de juiste aanpak? Is de juiste strategie om een verkoop-platform te gebruiken zoals Vente Prevee, ook als de merken weinig bekendheid hebben of is het aan te raden om een platformen waar meer soortgelijke producten verkocht worden?

De verkoopexpert zei dat privé-verkoop een deel moet zijn dan hun wereldwijde verkoopstrategie en is onderdeel van het verhogen van visibiliteit en reputatie. Normaal zijn de verkoop websites in europa van meding dat de A merken bovenaan moeten staan of producten die snel groeien in bekendheid. Terwijl platformen die producten in een niche aanbieden zijn vaker innovaties. In deze case zal de winkel niet de mogelijkheid hebben om te kiezen voor onderhands verkopen sinds de producten die zijn aanbieden veel competitie hebben en weinig bekendheid.

Is het mogelijk om de implementatie van een multi-marketplace effectief te beheren?

In deze case is een merk vooral verkocht in Franse marketplaces, maar ook in een webshop. Iedere dag worden er veel product-doorverwijzingen beheert en ze wilden een stap verder in de strategie van market places. In het bijzonder om andere landen in Europa te bereiken. Sinds ze veel product referenties hebben was hun advies om een feed aggregator te gebruiken om de verwijzingen te centraliseren. Is deze methode geschikt in deze case – in het bijzonder met een blik op het uitbreiden naar België of Duitsland?

Het antwoord van de marketplace expert was dat in dit geval een aggregator te gebruiken juist is omdat hun aanbod effectief en efficient naar buiten gebracht kan worden en het beheren van de catalogus en order gecentraliseerd kan worden. Alles komt werkelijk op een plek. Als je op de bekendere marketplaces zoals Amazon gaat adverteren moet je de pagina’s optimaliseren en een specifieke winkel op zetten. Pas op met het beheren van gegevens, want een feed aggregator kan conflicteren met de processen van de systemen van Amazon en die kunnen worden overgeschreven door de backflow.