Verhoog je YouTube-weergaven: 9 eenvoudige manieren

Verhoog je YouTube-weergaven: 9 eenvoudige manieren

Als je inkomsten wilt genereren met je kanaal, moet je het aantal YouTube-weergaven verhogen.

De tijd dat YouTube een bibliotheek met grappige kattenvideo’s was, is allang voorbij. Tegenwoordig is het social medianetwerk een gigantisch, multicultureel knooppunt dat bedrijven en influencers verbindt met hun enthousiaste publiek.

YouTube registreert elke maand meer dan 2 miljard ingelogde gebruikers. Als je een merk wilt promoten, dan moet je dat hier doen. Je kan een behoorlijk deel van dit enorme, wereldwijde publiek bereiken om je populariteit te vergroten, bekender worden en je verkoop te stimuleren.

Jouw beste keuze is om de hulp in te schakelen van experts op het gebied van sociale media, zoals VolgersKopen. Ze kunnen je helpen om gemakkelijk en snel meer YouTube-views te krijgen. Op deze manier kun je tijd besparen en investeren in andere delen van je kanaal of je bedrijf.

Als je inkomsten wilt genereren met je kanaal, moet je het aantal YouTube-weergaven dat je video’s ontvangen, zien te verhogen. Hier zijn 12 manieren die je kunnen helpen om dit snel en eenvoudig te doen!

1. Lever alleen hoogwaardige inhoud

De snelle evolutie van video-inhoud op sociale media heeft invloed gehad op het gedrag van gebruikers. YouTube-kijkers hebben niet hetzelfde geduld als tien jaar geleden. Als ze op een video klikken en het trekt hun aandacht niet onmiddellijk, gaan ze direct door naar een volgende video.

Als je meer views voor je YouTube-video’s wilt krijgen, zul je uitsluitend inhoud van hoge kwaliteit moeten plaatsen. Dit betekent dat je meer energie moet steken in het beschrijven, filmen en bewerken van de clips die je uploadt om kijkers tevreden te houden.

2. Gebruik intuïtieve tags

Het YouTube-algoritme gebruikt alle bekende SEO-functies om video’s te rangschikken in een volgorde van relevantie en populariteit. Eén van deze functies is de verzameling tags die je aan elk van jouw video’s kunt toevoegen.

Je kunt je YouTube-weergaven vergroten door tags te gebruiken die je video’s onderscheiden van andere video’s in je sector. Herbekijk de inhoud die je uploadt en zoek die specifieke woorden die je video’s uniek maken en voeg ze toe als tags.

3. Maak een beschrijving voor elke video

Je zou kunnen beweren dat maar heel weinig mensen de video-beschrijving op YouTube lezen, en dat klopt. Bijna niemand besteedt zijn tijd aan het lezen van iets waar hij naar kan kijken.

Video-beschrijvingen verbeteren wel de positie op YouTube en op Google. Het betekent dat wanneer mensen op zoek zijn naar vergelijkbare inhoud als wat jij te bieden hebt, je video’s als één van de eersten in hun zoekresultaten zullen verschijnen. Schrijf trefwoorden op en maak een goede beschrijving voor jouw video om meer weergeven te creëren.

4. Maak miniatuurafbeeldingen die aantrekkelijk zijn om op te klikken

Veel YouTube-gebruikers klikken op een video als de thumbnail erg aantrekkelijk is. Dit social media platform werkt immers op visuals, en het maakt niet uit of de inhoud van premium kwaliteit is, als de verpakking niet aantrekkelijk is.

Doe je best om zeer aantrekkelijke miniatuurafbeeldingen voor je video’s te maken. Zorg ervoor dat de kijkers erop klikken, zelfs als ze slechts een lichte interesse hebben in het onderwerp dat jij promoot.

5. Vergroot het aantal weergaven met deskundige hulp

Meer weergeven krijgen voor je YouTube-video’s is moeilijk als je al het werk probeert te doen. Inhoud maken, uploaden en promoten kost veel tijd. Je kunt het je niet veroorloven om nog meer uren te verspillen aan het aantrekken van kijkers.

6. Samenwerken met andere YouTubers

Een andere manier om meer YouTube-weergaven te krijgen, die je zeker moet proberen, is door samen te werken met andere YouTubers. Als je al een tijdje op het platform actief bent, moet je een goed publiek hebben dat je ondersteunt.

Je kunt zoeken naar meer populaire YouTubers in jouw sector en hen vragen om een samenwerking die een win-win situatie creëert. Je kunt samen een video filmen, reclame maken voor elkaars producten of gewoon het andere kanaal vernoemen in jouw video’s. Op deze manier krijgen jullie allebei wat views van de abonnees van de ander.

7. Afspeellijsten samenstellen

Een efficiënte manier om het aantal weergaven voor een YouTube-video te vergroten, is door afspeellijsten te maken van de clips op je kanaal. Als ze relevante inhoud bevatten, zullen gebruikers geneigd zijn om je hele bibliotheek door te nemen nadat ze slechts één video hebben gezien.

8. Vraag abonnees om hulp

Vergroot je aanwezigheid op YouTube door je abonnees te vragen om jouw video’s met hun vrienden te delen. Deze methode is effectief in het bereiken van een publiek dat jouw merk nog niet kent. Je kunt je publiek zelfs belonen met gratis weggeef-acties of kortingen en links naar andere diensten.

9. Cross-post op andere sociale netwerken

Een van de beste dingen van YouTube-weergaven is dat je ze niet per se van YouTube-gebruikers hoeft te krijgen. Je kunt ze krijgen van gebruikers van andere sociale mediaplatforms. Deel links naar je video’s op netwerken zoals Facebook, Twitter en Instagram om extra weergaven te krijgen van mensen die YouTube minder vaak gebruiken.