Hoe werkt Excel

Excel leren gebruiken
Excel leren gebruiken

Als je snel en overzichtelijk veel getallen wilt verwerken is Excel je beste vriend en de lege velden je pallet. Excel, onderdeel van Microsoft Office, is een spreadsheet of (digitaal) rekenblad. Een Excel spreadsheet bestaat uit een of meer werkbladen, die op hun beurt bestaan uit een matrix van cellen. Elke cel kan een getal, een tekst of een formule bevatten. De formules maken het mogelijk om bijvoorbeeld de som van een kolom van cellen in een cel te tonen.

Een groot voordeel van een spreadsheet boven een ‘ouderwets’ rekenapparaat is dat de spreadsheet dynamisch is. Zo kun je één getal in een grote tabel veranderen, waarna direct alle formules in het werkblad opnieuw doorgerekend worden. Gemakkelijk wanneer je een budget moet bepalen of je huishoudboekje op orde maakt. Excel is niet eenvoudig onder de knie te krijgen. Gelukkig zijn er veel boeken en online tutorials om Excel te leren gebruiken.

Hoe Werkt Excel

Wil je starten met Excel, maar weet je nog niet hoe? Bekijk hier dan de uitgebreide Excel tips. Let op, sommige vergen wat ervaring dan anderen.

Microsoft Office 2010 vergelijk pakketten en informatieMicrosoft Office 2010 vergelijk pakketten en informatieMicrosoft heeft in de eerste maand van 2010 de prijzen van het nieuwe Office pakket bekent gemaakt. En wat dan daarbij ook bekend is gemaakt zijn de soorten pakketten en wat iedere pakket aan programma’s bevat. Office 2010 zal alleen op Windows computer werken.
Mogelijkheden van een opleiding financieel managementMogelijkheden van een opleiding financieel managementHet financieel management van een onderneming of organisatie is een van de belangrijke onderdelen die ondersteuning bieden aan het beleid dat men voor ogen heeft. Met een goede kennis van financieel management kunnen financiële beslissingen je nu verder brengen.
Microsoft Office 2010 vergelijk pakketten en informatieFuncties in ExcelBinnen Excel kunt u gebruik maken van formules of functies. Formules bouwt u zelf op, functies bestaan al in Excel. Bij een functie is het belangrijk te weten welke gegevens u nodig heeft om de juiste uitkomst te krijgen. Hier beschrijf ik een aantal tips & trucs.